Архивная версия МП © "ВМ-НФ": 1-11 сезоны. Перейти на сайт 12 сезона >>>

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Форум ВМ-НФ - 2012-2013 » Нові теми » Шкільна преса - стан розвитку (Щодо підтримки державою - молодіжна політика)
Шкільна преса - стан розвитку
АВДата: Вівторок, 15.01.2013, 10:11 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 254
Нагороди: 9
Статус: :-(
Шкільна преса - унікальне джерело відомостей про те, що насправді відбувається зараз в педагогіці. Коло читачів одного шкільного видання може налічувати від ста до кількох тисяч осіб, враховуючи самих підлітків, їх батьків, родичів, педагогів, молодь з довколишніх районів. У багатьох країнах світу, особливо в Західній Європі, інформаційні можливості шкільних ЗМІ максимально використовуються державними відомствами, що займаються реалізацією молодіжних програм. До прикладу, у Франції питання про статус шкільних видань був предметом обговорення на парламентських дебатах, результатом яких став пільговий поштовий тариф для пересилки шкільних та ліцейських газет (тоді він був визначений у суму 2 франка на рік). У Польщі та Німеччини створені спеціальні державні архіви для шкільної періодики.

В Росії і в Україні, де друкарський верстат використовується зараз практично в кожній школі, шкільна преса ніяк офіційно не підтримується. Наприклад, щорічно в Росії виходить більше 24 мільйонів школвидавничих випусків (а якщо порахувати маленькі газетки і збірочки, то понад 30 мільйонів). Таким чином, число потенційних читачів шкільних ЗМІ можна оцінювати до 20 мільйонів чоловік у віці від 7 до 70 років. Реально ця цифра набагато більша. У деяких школах вже поряд з газетами-багатотиражки, альманахами і збірками в московських школах створюють власні залікові книжки, журнали успішності, щоденники, випускні альбоми, оригінальні зразки розкладу занять, календарі та інші види самвидаву. Московські шкільні видавництва не обмежуються рамками поліграфічної діяльності. Вони реалізують загальношкільні проекти, створюють сайти, проводять колективні акції, в яких видання виступає ініціатором і генератором ідей, а школа, місто, країна - полем діяльності. За результатами проведених моніторингів з'ясувалося: практично в кожній московській школі використовується друкарський верстат. Найчастіше така робота ведеться спонтанно, але ряд столичних шкіл (приблизно третина) ввели елементи видавничих технологій в освітні програми. Понад 600 навчальних закладів Москви мають власні видавничі центри і друкарські потужності.

Органи державної влади та відомчі організації України явно недооцінюють потенціал численних шкільних ЗМІ, їх потужний педагогічний та інформаційний ресурс для реалізації програм молодіжної політики. Щоб змінити стан справ у шкільній пресі на краще потрібні осмислення ситуації, що склалася і розробка заходів державної підтримки шкільних видавництв як потужної самоорганізуючої структури, яка володіє колосальною виховною силою і великим потенціалом впливу.


Ученье – свет, неученье – тьма!
 
Форум » Форум ВМ-НФ - 2012-2013 » Нові теми » Шкільна преса - стан розвитку (Щодо підтримки державою - молодіжна політика)
Сторінка 1 з 11
Пошук: