Архивная версия МП © "ВМ-НФ": 1-11 сезоны. Перейти на сайт 12 сезона >>>

Газеты проекта

1. Пятый элемент

2. Мечтатели Next

3. Тинейджеры

4. Кристалл

5. Вестник отважных

6. Элементарно

7. Радуга

8. Луч солнца

9. Город Классный

10. 220 V

Ведущий проект

Периодическое печатное издание - Журнал "Вестник Мечты". Недавно Вышел № 53! Читать >>>

Категории раздела

Новости экспертов [12]
Новости "Искорка" [8]
Новости "Колорит" [5]
Новости "Школьная планета" [1]
Новости "Скифии" [120]
Новости "Элементарно" [21]
Новости "Северное сияние" [5]
Новости "Эдельвейс" [18]
Новости "220 V" [32]
Новости "Тинейджеры" [296]
Новости "Пятый элемент" [141]
Новости "Кристалл" [44]
Новости "Лидер" [44]
Новости Юный репортер [21]
Новости "Импульс" [13]
Новости "Луч солнца" [41]
Новости "Мечтатели Next" [69]
Новости "Город Классный" [37]
Новости "Вестник отважных" [21]
Новости "Мечта зовет" [66]
Новости "Радуга" [38]
Новости "Экстремалы" [40]
Новости "Мечтатели" [37]
Новости "Звездные вести" [78]
Новости Город Мирный [9]
Новости "Бригантины" [20]
Новости "БЭМС" [82]
Новости "Золотые дети" [6]
Новости г. Дружный [102]
Новости Казацького міста [53]
Новости г. Цветочный [16]
Новости "Кабинет № 32" [1]
Учёба в ЗУВК № 19 [29]
Новости учебной жизни Запорожского учебно-воспитательного комплекса № 19
Голос "Республики Мечта" [52]
Рубрика Президента Мечты и его команды
Лента главного редактора [678]
Решаем проблемы сообща

Статистика

Сегодня работали на сайте:

Сейчас на сайте

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2013 » Січень » 9 » Науковий керівник Всеукраїнського експерименту з упровадження медіа-освіти звернулася до педагогічного колективу ЗНВК №19
21:35
Науковий керівник Всеукраїнського експерименту з упровадження медіа-освіти звернулася до педагогічного колективу ЗНВК №19
На передодні засідання педагогічної ради Запорізького навчально-виховного комплексу № 19 завідувачка  лабораторії психології масової комунікації та медіа-освіти, заступник директора Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Любов Найдьонова звернулася до педагогічного колективу. 

Шановні колеги!

Вітаю із нещодавніми святами, бажаю міцного здоров’я, яскравих мрій, наснаги їх утілювати в життя, надійних соратників і радісного відчуття світу.

Вітальне слово педагогічній раді, як тій головній інтелектуальній спільноті, що створює унікальне середовище плекання майбутнього!

Знаєте, нещодавно мешканці Інтернету підсумували, що в 2012 році було втілено 27 винаходів, що описувались фантастами футурологами: це і рука-робот, що керується думкою, і робот-екзоскелет і планета без сонячної системи, і бозонГікса і багато іншого. Мрії сьогоднішніх наших вихованців врешті теж визначають майбутнє.

Ми живемо в дуже динамічному світі, де досить важко вибудувати надійні прогнози, визначити, до якого життя «завтра» готувати дітей сьогодні. Які знання, навички будуть найкориснішими?Але очевидно, що до такого набору в «похідному рюкзаку майбутнього» належатимуть уміння виживати і бути ефективним в бурхливих інформаційних потоках. Причому, абсолютно зрозуміло вже сьогодні, що інформація – не тільки благо. Знаєте, яка стаття набрала максимум входжень в інтернет-версії газети «Урядовий кур’єр» в 2012 році? «Як захистити себе від непотрібних медіавпливів».

Розвинути ті психологічні інструменти дитині, що потрібні для ефективної  взаємодії із світом інформації, – головна мета  медіаосвіти. Відділити потрібну – від інформаційного сміття, а то й шкідливого токсичного руйнівного впливу. Визначити ефективні стратегії відбору інформації з урахуванням індивідуальних особливостей. Зберегти баланс між віртуальними  і реальними (територіальними) практиками. 

Світовий досвід пошуку способів розв’язання цих завдань показав – найкраще навчаються діти в перетворювальній дії, спільному вчинку. Якщо треба розвинути медіа грамотність, найкоротший шлях до неї – через медіа творчість.

Саме тому, таким важливим для всеукраїнського медіаосвітнього експерименту є досвід вашого проекту, який поєднує в спільній медіа творчості всіх суб’єктів освітнього процесу. Глибокий аналіз вашої моделі медіаосвіти, її складових, етапів, технологій, ролі особистостей – це дуже важлива і також творча робота. Адже саме завдяки такому самоаналізу тільки і можна зрозуміти, як зробити медіаосвіту масовою в нашій країні, але не заформалізованою, живою, цікавою, розвивальною.     

На першому етапі, в минулому навчальному році, всі з понад 80 експериментальних шкіл визначились із своєю власною унікальною моделлю медіаосвіти, що найкраще відповідає умовам, існуючим можливостям і потребам, побудували проект розвитку своєї моделі на найближчі три-чотири роки. У цьому році отримаємо перші  результати від впровадження запланованих інновацій.

Співробітники лабораторії психології масової комунікації та медіаосвіти, як центрального наукового підрозділу, що працює на експеримент, за цей рік підготували низку наукових і методичних розробок (посібники, методичні рекомендації), частину з них опубліковано. Нажаль, не завжди вдається дотримуватись термінів видання. Так, ми планували видати і передати кожному учню експериментальних шкіл у цьому році Робочий зошит до курсу «Медіакультура» для 10 класу. Рукопис готовий, але реальними зошитами школи буде забезпечено лише на наступний рік. У комплекті передбачаються  методичні рекомендації для вчителя. Найбільше звернень до науковців з питання, чому медіаосвіта тільки в 10 класі? Потрібно починати раніше! Ми теж так вважаємо. 

Розробили концептуальну рамку медіаосвіти для учнів усіх вікових груп (я передаю її вам на розгляд і обговорення). У ній – результат багаторічного осмислення того, що в якому віці є головним ризиком медіавпливу на дитину. Наші теоретичні розробки підтверджені даними проведеного в 2012 р. всеукраїнського дослідження думки батьків дітей віком від 4 до 18 років щодо ризиків впливу медіа на їх дитину. Ми представляли ці результати медіавиробникам на їхньому фаховому конгресі мовників. На основі цих розробок Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення в цьому році розпочинає експериментальне впровадження системи розумних позначок потенційно шкідливої дітям різного віку телепродукції, планує за результатами внести зміни до ліцензійних вимог до телерадіокомпаній. Але ці потрібні державні механізми регулювання не розв’яжуть проблеми без повсюдного зростання медіакультури. Цей   фронт – наш з вами.

Найближчі дії на перше півріччя. Ми плануємо провести всеукраїнський фотоконкурс «Діти і медіа» для учнів експериментальних шкіл, найкращі  роботи з якого будуть на обкладинках навчальної і наукової медіаосвітньої продукції. Для вчителів триває конкурс медіаосвітніх уроків (у тому числі інтегрованих в інші дисципліни). У ході експерименту ми плануємо  узгодити з МОНмолодьспортом і видати збірку авторських програм медіаосвіти для всіх класів згідно загальної концептуальної рамки (це можуть бути програмні блоки медіаосвіти, інтегрованої в інші навчальні курси). Щорічні діагностичні зрізи будуть давати нам інформацію про дієвість наших зусиль. 

У цьому році питання медіаосвіти стануть предметом розгляду педагогічної спільноти на найвищому рівні – методологічному семінарі Національної академії педагогічних наук України (3 квітня). У жовтні планується всеукраїнська конференція медіаосвітян (за фінансової  підтримки МБФ Академія Української Преси. До речі, підручник «Медіаосвіта та  медіа грамотність», підготовлений колективом авторів на чолі з Президентом АУП, отримав гриф МОН і теж скоро побачить світ, буде корисним для вчителів). Результати роботи педагогічної ради будуть важливим голосом практики, що прикрасить і конференцію, і семінар.  

На останок, дозвольте висловити щиру вдячність педагогічному колективу і всім авторам проекту «ВМ-НФ», який є першим в Україні медіа- освітнім порталом, що активно розвивається і виступає авангардом розвитку медіаосвітнього руху в Україні. Ваші зусилля – це зразок ефективного медіа творчого вчинку в спільному інформаційному просторі.

    Дякуємо  бажаємо успіху!

 

Науковий керівник

всеукраїнського експерименту

з упровадження медіаосвіти,

Любов Найдьонова

Категорія: Лента главного редактора | Переглядів: 651 | Додав: АВ | Теги: медіа-освіта, Любов Найдьонова | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
1) Добавил: АВ (06.02.2013 17:01)
Всё-таки модель интеграции медиаобразовательных практик в ткань традиционного учебно-воспитательного процесса требует более внимательного рассмотрения. Я не знаю - как в России, но существующая в Украине образовательная система (предусматривающая в качестве основной формы УВП уроки по обособленным дисциплинам) может в определенной степени обуславливать декларативный характер медиаобразовательного процесса. Перед учителем-предметником ставятся конкретные задачи по формированию на уроке компетенций в рамках данного предмета (физики, химии, биологии, геометрии и т.д.), и, как правило, бывает так, что не хватает времени урока, чтобы решить основные задачи по предмету, а не то, что ориентировать образовательный процесс на формирование медиакомпетентностей. Конечно, использовать медиатексты и задавать соответствующие  домашние задания - можно. Но здесь, опять же, возникают пока непреодолимые трудности. Во-первых, школы не достаточно оборудованы компьютерной техникой. Если в кабинете нет проектора и компьютера, учитель не
может показать, как делать медиатекст, и не может этот медиатекст демонстрировать. Во-вторых, в большинстве школ отсутствует система полноценного дистанционного взаимодействия "медиапедагог - ученик". Хотя бы такая как создана на этом портале http://school19-vm.at.ua/ . Такой вывод я сделал, посещая множество школьных сайтов. Они в основном выполняют
сугубо информационную функцию и редко обновляются.  Я считаю,что об интеграционной модели медиаобразования как об эффективной модели пока ещё рано говорить в глобальном смысле. Сначала нужно решить проблему технического оснащения и адаптации учебных программ.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Форма входа

landmarks

Вы находитесь в архивной версии сайта "ПОРТАЛ ШКОЛЬНОЙ ПРЕССЫ".

Перейти на сайт 12-19 сезонов - ЗДЕСЬ

Поиск по сайту

Друзья сайта

  • Новые комментарии

    Календарь

    «  Січень 2013  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031

    ОПРОС

    Голосую за эко-поэзию
    Всього відповідей: 131

    Он-лайн игры

    он-лайн гра "Медіазнайко"

     

    Новости ПШП России